جايگاه رفیع مجلس خبرگان


 






 

مجلس خبرگان، پايگاه و جايگاه بسيار رفيع و با عظمتي دارد
 


ملت عزيز توجه داشته باشند که مجلس خبرگان، پايگاه و جايگاه بسيار رفيع و با عظمتي دارد. در حساسترين و خطرناکترين لحظات زندگي ملت و نظام ما، اين مجلس است که بايد به داد ملت برسد؛ اين منتخبان ملتند که بايد در آن لحظه ي خطير، دين خودشان را به ملت ايفا کنند. انتخاب رهبر- کار مهم و اساسي و بسيار تعيين کننده يي که بر عهده ي مجلس خبرگان است- چيز کمي نيست. اين مجلس، جايگاه خيلي مهمي دارد. مردم بايد اين انتخابات را دست کم نگيرند. همه بايد شرکت کنند و در فرستادن افراد صالح به اين مجلس، احساس وظيفه نمايند.
متأسفانه در حاشيه ي مجاس خبرگان حرف هايي زاده شد که من گوش کردم، ديدم بسيار از آن چه که درباره ي مجلس خبرگان گفته شد، حرف هاي خلافي بود که از روي حساس مسؤوليت ادا نشده بود.
چرا بايد کسي حرفي بزند که مصوبات متين و محکم مجلس خبرگان را زير سؤال ببرد! آنهايي که امروز در مجلس خبرگان جمعند، هفتاد، هشتاد نفر از برگزيدگان ملتند که در ميان آنها شايد سي، چهل نفر از علماي بزرگ و مجتهدان عالي مقام وجوود دارند. بسياري از آنها، داراي سوابق درخشان انقلابي هستند. بسياري از آنها، بارها مورد تمجيد امام قرار گرفتند. بسياري از آنها، مسؤوليت هاي بزرگي را در انقلاب بر عهده داشته اند. وقتي اينها تصميم مي گيرند و چيزي را به عنوان آيين نامه و مقررات خوشان تصويب مي کننأ، چرا ما بايد درباره ي آن شک بکنيم؟! اگر کسي درباره ي مصوبات چنين شصيت هايي ترديد بکند، پس مردم درباره ي مصوبات کدام جمع ديگر مي توانند مطمئن و خاطر جمع باشند؟
کساني که حرفي بر زبان جاري مي کنند، تبعات و لوزام آن حرف را متوجه باشند و بفهمند از آن حرفي که بر زبان جاري مي کنند، دشمن چه استفاده هايي خواهد کرد. چرا انسان بايد حرفي بزند که دمشنان را شاد، دوستان را افسرده و ملت را ملول کند؟ البته ملت ما بحمدالله هرگز ملول نشده اند و نخواهند شد؛ بسيار با نشاط و هوشمندند.
همه ي مصوبات و آيين نامه هايي که خبرگان داشته اند و مقرراتي که وضع کرده اند، از لحاظ شکلي درست است. چيزي را مصلحت دانسته اند و تصويب کرده اند؛ هيچ اشکالي ندارد و کسي هم نبايد اعتراض بکند. البته در مجلسي که مي خواهند تصميم بگيرند، هر کس اعتراض و حرف استدلالي دارد، بايد بگويد؛ اما وقتي چيزي را تصويب کردند و تمام شد، حتي مخالفان هم بايستي از مصوبه دفاع کنند. طبيعي است، اين قوانيني که تصويب مي شود، يک عده موافق و يک عده مخالف آنند؛ اما همه بايد بر طبق آن قوانين رفتار کنند و در عمل، از آن دفاع نمايند.
منبع:www.khamenei.ir